گاه گدار

... نوشته های گاه و بی گاه یک دیوانه

گاه گدار

... نوشته های گاه و بی گاه یک دیوانه

گاه گدار

آشفته تر از آنم که می بینی ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰۱ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۲۰
    دو

تجسس (جدی بگیرید)

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ

تجسس و جست وجو برای یافتن گناهان و لغزش های دیگران :

از آیات مهم و شفاف در این موضوع، آیهء 12 از سوره حجرات است که مى خوانیم: (یا أیّها الَّذین آمنوا اجتنِبُوا کثیراً من الظَّنّ انَّ بعض الظنّ اثم و لا تجسّسوا و لایغتب بعضکم بعضاً)؛ «اى اهل ایمان، از بسیارى از پندارها در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخى از ظن و پندارها معصیت است و نیز هرگز از حال درونى هم تجسّس نکنید و به غیبت یکدیگر نپردازید» .

صاحب تفسیر المیزان در یک بحث لغوى اشاره دارد که «لا تجسّسو» (کلمهء تجسّس) به معناى پى گیرى و تفحص از امور مردم است؛ امورى که مردم عنایت دارند پنهان بماند و تو آن ها را پى گیرى کنى تا آگاه شوى و کلمه «تحسس»، نیز همین معنا را مى دهد، با این تفاوت که تجسّس در شرّ استعمال مى شود و تحسّس در خیر به کار مى رود. به همین جهت بعضى گفته اند، معناى آیه این است که دنبال عیوب مسلمانان را نگیرید و در این مقام بر نیایید که امورى را که صاحبانش مى خواهند پوشیده بماند، تو آن ها را فاش سازى.

 

 

این آدم عوض شده ، در مقابل بی ربط هایتان ، می ایستد و در کمال راحتی از زندگیش محوتان می کند ، لطفا بگذارید هر کسی آزادنه زندگی اش را بکند و شما تفسیرش نکنید ، اگر خیلی مرد هستید گلیم خودتان را بیرون کشید؛ راستی ... اگر حرفی دارید، دلسوز هستید خودم آدمم و سپر بلای همه حرفهای از گلو بریدهتان "شما هم انسان باشید"

بگوببد ...                                                                                                                           

 

۹۲/۰۷/۲۸
Hossein

نظرات  (۱)

این خنده ها طالب داره ها .

عکست خیلی صفحه ی وبت رو قشنگ کرده .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی